Välkommen till min recension av årets sämsta film.

Homosexualitet är ingenting jag stör mig på – däremot har jag väldigt låg toleranströskel då det kommer till absolut skit inom film. Another gay movie skulle kunna beskrivas som Epic movie, Scary movie – fast utan inslagen av parodi och humor. Och med en fantastiskt portion analfixering.

I en ytterligare kort förklaring av handlingen så är den extremt generisk – Andy och hans kompisar är de enda som inte får pippa loss på den bi-homo-erotiska skolan där heterosexualiteten kastat in handduken. De har för avsikt att förlora lite spänst i analen innan de går vidare med sina liv och ska börja på nya utbildningar. Låter otroligt spännande va?

Det ska jag tala om för dig att det är det inte. Det är världens enklaste manus som i något genidrag befriats från all intelligens och humor under någon galen workshop där Todd Stephens som är ansvarig för skiten förmodligen satt djupt insjunken i personliga tankar/fantasier istället för filmmakeri. Stephens har tidigare också engagerat sig i gay-filmer och enligt IMDB så verkar de tidigare filmerna seriösare – men jag har helt ärligt ingen koll på den här mannens egentliga potential – han visar verkligen inte sin bästa sida här i alla fall…

Ta sen och lägg till ytterliga dåliga ideér till det usla manuset och den trista timingen, dåliga skådespelarna och övervuxna trettiofemåriga ungdomarna i ett extremt ämne som bara spär på skittråkiga fördomar och ökar intoleransen för homosexuella i världen genom att framstå som sexgalningar, låt mig rätta mig själv – analfixerade ointelligenta sexgalningar.

Jag önskar att den här filmen inte fanns, att jag inte hade sett den och att den inte var en av få filmer som behandlar ämnet – var finns valmöjligheterna? Mango Kiss, Birdcage – Lånta fjädrar är två andra väldigt bra filmer jag rekommenderar istället om man vill se någon annan gay movie, de är både gay i sexuella aspekter som i den faktiska meningen i Nancy Sinatra’s “Another gay sunshine day” som valts som huvudspår till den här rullen.

Skräpet släpptes av Noble Entertainment nyligen och har även där en sämre standard än vad jag är van vid när det gäller det här bolaget, de brukar kräma på men här får vi nöja oss med ett statiskt stereospår tillsammans med en oattraktiv bild, detta beror mest på den kassa ljussättningen och billiga kameror teamet använt under inspelningarna.

Se inte den här filmen, kolla upp de andra titlarna jag nämner i recensionen istället om du är intresserad av intelligentare historier och faktisk talang. Another gay movie är det sämsta jag sett 2008. Utan tvekan.